آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی

برقراری ارتباط در نقاط دور دست و خارج از محدوده شهر همیشه مشکل آفرین بوده است. در نقاط کوهستانی و روستاهای دور افتاده و یا معادن این مشکل بیشتر به چشم می خورد. می توان با اقداماتی جلوی رفع این معضل را گرفت. در ادامه و در مقاله پیش رو از وب سایت آمپلی تک به مسئله آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی خواهیم پرداخت.

علل عدم آنتن دهی در محیط های بیرونی و معادن

معمولا برای شما هم پیش آمده است که در طول جاده ها به نقاط کور برخورد کرده باشید. در ادامه نیز با معضل عدم وجود آنتن و ارتباط مواجه شده اید. در حقیقت آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی می توانند معضلاتی ایجاد کنند. دلایلی برای این امر وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با وجود این که امروزه گوشی ها نسبت به گذشته دارای امکانات بیشتری شده اند.

اما مشکل آنتن دهی هنوز وجود دارد.‌ این مسئله در برخی موارد مشکل آفرین خواهد شد. اما با رعایت مسایل و اجرای کارهایی می توان بر این معضل غلبه کرد. اولین اقدام چک کردن شماره سریال IMei است. برای این منظور شما می باید #06#* را شماره گیری کنید. در این مرحله اگر ایراد از گوشی باشد به جای نمایش کد انحصاری گوشی علامت سئوال یا عدد12345 یا 00000 و یاno serial نمایش داده می شود. در این حالت اصطلاحا گفته می شود گوشی rpl پرانده است و باید imei ترمیم گردد.

اما مشکلات آنتن دهی خصوصا در خارج از شهر و محیط های باز می تواند علت های دیگری داشته باشد. در حقیقت آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی به مولفه های زیادی بستگی دارند. در نقاط خارج از شهر عوامل طبیعی مانند وجود مانع بین سایت و دکل مخابراتی، کوه ها، واقع شدن در دره، فاصله بسیار زیاد دکل های تلفن همراه BTS به وجود می آید.

در عین حال با نصب و راه اندازی ریپیتر های تقویت آنتن و تکرار کننده سیگنال های تلفن همراه این مشکل به راحتی برطرف خواهد شد. البته ضعف سیگنال موبایل یا عدم آنتن دهی می تواند تحت تاثیر یک کوه یا تپه و یا اشکال در دکل آنتن تلفن همراه باشد. موقعیت هایی مانند یک روستا، مزرعه، سکوی نفتی، تونل ها و معادن حتی ساختمان های اداری خارج شهر مانند پادگانها را شامل شود .

برای افزایش آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی و در این گونه مناطق سیستم های تکرار کننده یا ریپیتر با توان حداقل 1 وات و حداکثر 20 وات مورد نیاز می باشد. قدرت این تقویت کننده ها بسته به موقعیت سیگنال های دریافتی، زاویه دریافت و ارسال آنتن و پوشش و میزان آنتن دهی متغیر است. استفاده از این تقویت کننده موبایل ها بستگی به مکان و احتیاج استفاده کنندگان دارد. بنابراین می توان از ریپیتر ها با توان و کارایی های مختلف استفاده کرد. این دستگاه ها قابلیت نصب برای معادن، تونل ها، سکو های نفتی و در نوع قوی تر برای روستاهای دور افتاده استفاده کرد.

بهترین روش برای آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی

در یک نتیجه گیری کلی می توانیم بگوییم که اگر مشکل عدم آنتن دهی از اشکالات مربوط به گوشی و یا اپراتور ها نباشد، بهترین راه حل خصوصا برای نقاط دور افتاده و معادن استفاده از تقویت کننده سیگنال یا ریپیتر می باشد. در حقیقت برای آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی این مورد اهمیت زیادی دارد. آن هم بستگی به احتیاج می توانید در توان های قدرتی مختلف آن را تهیه کنید. برخی از این تقویت کننده ها در داخل معادن و تونل ها نصب می شوند که انجام این کار جزو ضروریات می باشد. چرا که در صورت بروز حادثه احتمالی می تواند جان خیلی از عزیزان را نجات دهد. در صورتی که قصد تهیه این تقویت کننده ها را دارید از شرکت های معتبر که زیر پوشش و تحت نظارت وزارت ارتباطات فعالیت می کنند مانند آمپلی تک تهیه کنید. تشخیص نوع این ریپیتر ها،  تعداد آن ها خصوصا در معادن و قدرت کارایی آن را به متخصصین این امر واگذار کنید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت امپلی تک با بررسی اهمیت تقویت کننده آنتن، ما نگاهی به آنتن دهی معادن و محیط های بیرونی پرداخته ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با متخصصان آمپلی تک در ارتباط باشید.