تقویت کننده آنتن موبایل

دستگاه تقویت آنتن موبایل

در برخی مناطق که سیگنال آنتن موبایل در آنجا ضعیف می باشد ارتباط تلفن همراه بسیار ضعیف و دچار قطعی خواهد شد گاهی اوقات نیز ارتباط برقرار نمی شود.برای رفع این مشکل ما نیازمند دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل هستیم تا با تقویت سیگنال های ضعیف موبایل، ارتباط را برای ما برقرار کند.
همچنین دستگاه های تقویت کننده آنتن موبایل با تقویت سیگنال اینترنت باعث بهبود سیگنال اینترنت موبایل خواهد شد.

دستگاه تقویت آنتن موبایل چگونه کار می کند؟

این دستگاه ها ابتدا توسط آنتن گیرنده سیگنال downlink را از ایستگاه پایه فرستنده (BTS) دریافت می کند و سپس توسط دستگاه تقویت آنتن موبایل این سیگنال را تقویت کرده و توسط آنتن فرستنده سیگنال تقویت شده را در محیط مد نظر منتشر می کند همچنین دستگاه تقویت آنتن موبایل با تقویت کردن سیگنال uplink دریافتی از موبایل و منتشر کردن آن توسط آنتن گیرنده باعث ایجاد ارتباط بین موبایل و ایستگاه پایه فرستنده (BTS) می شود.
بدین صورت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل باعث ایجاد ارتباط سالم و بدون قطعی صدا خواهد شد.

تقویت آنتن موبایل چیست؟

تقویت کننده آنتن موبایل با دریافت سیگنال ضعیف از محیط بیرونی، تقویت آن و انتشار مجدد سیگنال تقویت شده را در مناطق مورد نظر انجام میدهد. آنها همچنین به صورت معکوس نیز کار می کنند: تقویت کننده ها سیگنال را از تلفن شما دریافت می کند و آن را به BTS (ایستگاه فرستنده پایه) می فرستند و به این صورت ارتباط بین موبایل و شبکه برقرار خواهد شد و شما می توانید تماس برقرار کنید همچنین با این ارتباط شما خواهید توانست داده های خود را از طریق اینترنت منتقل کنید همچنین  کمیت و کیفیت سیگنال اینترنت و سرعت آن بهبود خواهد یافت.

تقویت کننده های مختلفی در دسترس هستند که نیازهای متفاوتی را هدف قرار می دهند:

تقویت کننده آنتن موبایل خانگی

این دستگاه ها برای تقویت آنتن موبایل در خانه ها، ساختمان های اداری، ساختمان های تجاری و هر ساختمانی که نیاز به سیگنال دارد طراحی شده اند.این دستگاه ها در مدل های متفاوت با توان و ضریب تقویت متفاوت طراحی شده است که با توجه به قدرت سیگنال ورودی و مساحت محیط مد نظر انتخاب و طراحی می شوند

تقویت کننده سیگنال موبایل خودرو

این نوع دستگاه ها برای اتومبیل ها، کامیون ها، کشتی و وسایل نقلیه ناوگان طراحی شده اند.

تقویت کننده های آنتن موبایل ذکر شده در بالا همگی  به صورت indoor هستند تقویت کننده های دیگری نیز وجود دارند که به صورت outdoor هستند و برای پوشش دهی محیط های بیرونی با مساحت های بالای 1km مربع استفاده میشوند که این تقویت کننده های آنتن دارای توان های بالاتر و ضریب تقویت بیشتری نسبت به تقویت کننده آنتن indoor هستند.

نکته خیلی مهم در بحث تقویت کننده آنتن موبایل این است که باید بدانیم شرط تقویت سیگنال وجود داشتن سیگنال در محیط بیرونی است تا دستگاه بتواند آن را تقویت کند چرا که این دستگاه ها تولید کننده سیگنال موبایل نیستند بلکه تکرار کننده سیگنال هستند.

دستگاه تقویت آنتن موبایل این شرکت تمامی اپراتور ها(همراه اول و ایرانسل و رایتل) را پشتیبانی کرده همچنین این دستگاه ها تمامی باندهای فرکانسی موبایل موجود در کشور را پشتیبانی خواهد کرد.

بسیاری از عموم بر این باورند که دستگاه تقویت آنتن برای سلامت انسان مضر می باشد اما این طور نیست و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی سیگنال با توان زیر ۴۰وات برای انسان مضر نیست و تمامی دستگاه های تقویت آنتن توان کمتر از ۲۰ وات دارند و دستگاه های خانگی کمتر از ۱ وات هستند

سخن آخر

در این مقاله ما به این سوال پاسخ دادیم که دستگاه تقویت آنتن موبایل چگونه کار می کند؟تقویت آنتن موبایل خانگی و تقویت آنتن موبایل در نقاط کور نیاز به کسب اطلاعات دقیق دارد. از این رو می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.