مراحل نصب ریپیتر آنتن موبایل

امروزه داشتن تلفن همراه و استفاده از امکانات آن یکی از ضروریات روزمره در جامعه می باشد. علاوه بر وظیفه برقراری تماس، امکانات اینترنتی و استفاده از اپلیکیشن ها نیز جزئی لاینفک استفاده از تلفن همراه می باشد. کنار استفاده از این امکانات در خیلی از مواقع دچار اختلالاتی می شود که ناشی از عدم دریافت سیگنال می باشد. برای رفع این مشکل استفاده از تقویت کننده ها (ریپیتر)لازم می شود. در ادامه و در مقاله پیش رو از آمپلی تک به بررسی مراحل نصب ریپیتر آنتن موبایل می پردازیم. جهت کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با تقویت آنتن خودرو و تقویت آنتن موبایل خانگی می توانید با ما در ارتباط باشید.

تقویت کننده (ریپیتر) آنتن موبایل چیست؟

تقویت کننده آنتن موبایل وسیله ای بر پایه الکترونیک است که از جانب کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC ) و مدار مجتمع (IC) تاییدیه دارد. ریپیتر (تکرار کننده) یا تقویت کننده آنتن موبایل می تواند سیگنال های سلولی موجود را به سیگنالی قوی تر تبدیل کند. سیگنال هایی مانند 2G سیگنال 3G و 4G LTE . البته لارم به ذکر است که در حال حاضر برای نسل جدید 5G نیز موجود است. تقویت آنتن موبایل می تواند با تمامی دستگاه های دارای اینترنت همگام شود.

 از جمله گوشی های هوشمند، تبلت، هات اسپات، نوت بوک ها و غیره ... . اگر مطمئن هستید که خانه یامحل زندگی تان نزدیک دکل های اینترنت همراه قرار دارد و بیرون از ساختمان وضعیت آنتن دهی خوب است اما درون ساختمان سیگنال ضعیف است مطمئنا به یک تقویت آنتن دریافت کننده احتیاج دارید تا سیگنال های ضعیف را قویت کنند. در عین حال مراحل نصب ریپیتر آنتن موبایل هم اهمیت زیادی دارد.

انواع تقویت کننده موبایل

 تقویت کننده ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

تقویت کننده های آنالوگ

اکثر دستگاه های تقویت آنتن نوع آنالوگ هستند. این مدل با استفاده از فناوری گذشته همه فرکانس های حامل را تقویت می کنند. البته ریپیترها‌ یا تقویت کننده های آنتن موبایل باند پهن معمولا با کابل و کیت خارجی به فروش می رسد که بایستی در فضای باز نصب شوند. تقویت کننده های آنالوگ تلفن همراه به عنوان ریپیتر های دو طرفه شناخته می شوند. از این تقویت کننده ها هم برای تلفن های هوشمند و هم برای تلفن های همراه دوگانه استفاده می شوند. مراحل نصب ریپیتر آنتن موبایل برای هر مدل متفاوت است.

تقویت کننده آنتن هوشمند

تقویت کننده های آنتن موبایل های هوشمند در واقع ریپیترهای بی سیمی هستند که از تعداد زیادی پردازنده بیس باند تمام دیجیتال استفاده می کنند. نیاز به پخش مجدد سیگنال از بین می رود. این تقویت کننده های دیجیتال قدرتی بیش از 100دسی بل دارند. در حالی که تقویت کننده های آنالوگ 63 تا‌70 دسی بل قدرت دارند. تقویت کننده های هوشمند از نوع آنالوگ گرانتر هستند. اما امکانات و قدرت بیشتری دارند.

مراحل نصب ریپیتر آنتن موبایل

نصب و راه اندازی تقویت کننده موبایل در سه مرحله انجام می پذیرد که به ترتیب عبارتند از:

در این مرحله بایست جایی مناسب برای آنتن بیرونی سیستم تقویت کننده ( ریپیتر ) موبایل پیدا کنید. بهترین مکان جایی است که سیگنال دریافتی توان قابل قبولی داشته باشد و مکالمه در آن نقطه بدون مشکل برقرار گردد. اندازه گیری این توان با نرم افزارهایی که وجود دارند و می توانید بر روی گوشی خود نصب کنید امکان پذیر می باشد.

بعد از پیدا کردن محل مناسب در خارج از ساختمان برای نصب گیرنده خارجی مسیر کابل از مکان دریافت سیگنال تا محل پوشش آنتن موبایل می بایست با دقت انتخاب گردد‌. سعی کنید کوتاه ترین مسیر را انتخاب کنید چرا که سیگنال در طول مسیر افت می کند و این باعث می گردد توان کمتری از سیگنال به دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل(ریپیتر) برسد.

مراحل نصب ریپیتر آنتن موبایل پیچیدگی های خاصی دارند. در آخرین مرحله پس از نصب کانکتور ها بر روی کابل مکان مناسبی جهت نصب آنتن داخلی پیدا کنید. البته لازم به ذکر است این مکان با توجه به نقطه انتشار آنتن انتخاب می شود تا در نهایت پوشش مناسبی برای تقویت سیگنال های موبایل ایجاد کنید. دستگاه ریپیتر آنتن موبایل بر اساس توان سیگنال ورودی و متراژ مکان مورد نظر جهت نصب تقویت آنتن موبایل انتخاب می گردد.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت آمپلی تک ما به بررسی مراحل نصب ریپیتر آنتن موبایل پرداخته ایم. دستگاه های تقویت آنتن (ریپیتر) تلفن همراه نصب آسانی دارند. فقط حتما قبل از نصب نرم افزار اندازه گیری سیگنال های دریافتی را بر روی گوشی خود نصب کرده تا بهترین مکان دریافت سیگنال در خارج از ساختمان را پیدا کنید.