تفاوت های تقویت کننده های آنتن موبایل

تقویت‌کننده‌های سیگنال مطمئن می‌شوند که اتصال تلفن همراه شما در بالاترین سطح باقی می‌ماند و همه ما این را می‌دانیم. اما آیا می دانستید که آنتن موجود در کیت شما به همان اندازه نقش مهمی در قوی و پایدار نگه داشتن اتصالات شما دارد؟ در این مقاله از وب سایت آمپلی تک ما می خواهیم به بررسی تفاوت های تقویت کننده های آنتن موبایل  از دیدگاه آنتن های آن ها بپردازیم. آنتن های مختلفی برای تقویت وجود دارند که می توان از آن ها بهترین مزایا را دید.

تفاوت های تقویت کننده های آنتن موبایل  از نظر آنتن های مختلف آن ها

بدون آنتن، یک تقویت کننده سیگنالی برای تقویت ندارد. آنتن می‌تواند سیگنال‌ها را بگیرد و برای استفاده به تقویت‌کننده بفرستد، سپس به آنتن دیگری فرستاده می‌شود تا به دستگاه‌های تلفن همراه شما ارسال شود. هنگامی که تلفن همراه شما مجبور است سیگنال را به عقب ارسال کند، همین کار را انجام می دهد. آیا می دانستید که انواع مختلفی از آنتن ها وجود دارد که می توانید با تقویت کننده های سیگنال خود استفاده کنید؟ ما در ادامه این مقاله سه مدل از آنتن ها را ارائه می دهیم. هر کدام از آن ها مزایا و کاربرد های متفاوتی دارند. تقویت آنتن موبایل خانگی و یا تقویت آنتن موبایل صنعتی با این آنتن ها می تواند بهتر شود. این مدل آنتن ها عبارتند از:

آنتن یاگی

تفاوت های تقویت کننده های آنتن موبایل با مدل های مختلف آنتن ها را از مدل یاگی شروع می کنیم. این یک آنتن جهت دار است، به این معنی که سیگنال ها را فقط از یک جهت اصلی ارسال می کند و می گیرد، اما این کار را به خوبی انجام می دهد و در یک پرتوی انتقال متمرکز ارسال و دریافت می کند. بهتر است برای برقراری ارتباط بین دو نقطه با فاصله سه تا پنج مایلی استفاده شود. آنتن یاگی محدوده خوبی را بین دو نقطه فراهم می کند و می تواند به راحتی به عنوان یک پل برای برقراری ارتباط بین یک نقطه دسترسی و دستگاه ها استفاده شود.

آنتن پنل و تقویت کننده های آنتن موبایل

این یک آنتن جهت دار نیز هست و به راحتی می توان از آن برای اتصال به نزدیکترین برج سلولی استفاده کرد. با این حال، برخلاف آنتن یاگی، تنوع پانل دارای پرتو گسترده‌تری است. این بدان معنی است که می تواند قوس بزرگتری را پوشش دهد و همچنین دارای بهره بالاتری است. می تواند سیگنال های قوی تری ارسال کند و سیگنال های ضعیف را بگیرد. تفاوت های تقویت کننده های آنتن موبایل به جز آنتن در موارد دیگر هم دیده می شود.

آنتن آرایه دوقطبی دوره ای لاگ

یک آنتن LPDA از نظر داخلی یکسان به نظر می رسد و تقریباً مانند آنتن یاگی عمل می کند. تفاوت آن این است که پهنای باند بهتری نسبت به yagi دارد. همچنین یک آنتن یک جهته است و به اندازه یک یاگی میزان بهره را فراهم می کند. کاری که بهتر انجام می دهد می تواند در فرکانس های متعدد کار کند. این باعث می‌شود که آن را به عنوان آنتنی برای تقویت تلفن‌های همراه برای شبکه‌های متعدد انتخاب اصلی کند. تفاوت های تقویت کننده های آنتن موبایل  را با این مدل آنتن ها می توان بهتر از قبل دید.

تنظیم آنتن های جهت دار تا آنجا که مربوط به اتصال به دکل های سلولی است راحت است و آن را برای یک کاربر نهایی بسیار راحت می کند. هر سه نوع آنتن ذکر شده در بالا برای موقعیت های مختلفی استفاده می شوند. هر کدام از آنتن های ارائه شده در بالا می توانند برای تقویت آنتن موبایل گزینه مناسبی باشند. هر کدام از آن ها برای مکان های خاصی نقش های خود را ایفا می کنند.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت آمپلی تک ما به بررسی تفاوت های تقویت کننده های آنتن موبایل از نظر مدل های آنتنی پرداختیم. از جمله آنتن هایی که در این مقاله بررسی کردیم می توان به آنتن یاگی، آنتن پنل و آنتن آرایه دوقطبی دوره ای لاگ اشاره کرد. در عین حال اگر به دنبال آنتن مناسب برای تقویت کننده سیگنال خود هستید، می توانید به وب سایت آمپلی تک مراجعه کنید. متخصصان ما در آمپلی تک برای شما راه های بسیار زیادی را فراهم کرده اند تا بتوانید به آنتن دهی مناسبی دست پیدا کنید.