تقویت آنتن 3G و 4G

در دنیای امروز فن آوری ها و تکنولوژی ها راحتی فراوانی برای مردم به بار آورده اند. اگر بخواهیم می توانیم در عرصه ارتباطات وجود تلفن های همراه را به عنوان مثال بازگو کنیم. تا به حال چندین نسل از فناوری در عرصه تلفن همراه به جامعه ارائه گردیده. در ادامه و در مقاله پیش رو در مورد فناوری 3G و4G توضیحاتی می دهیم. هدف ما در این مقاله از آمپلی تک بررسی روش های تقویت آنتن 3G و 4G می باشد. برای تقویت آنتن موبایل صنعتی و یا تقویت آنتن موبایل خانگی می توانید با متخصصان آمپلی تک در ارتباط باشید.

تقویت آنتن 3G و 4G تلفن همراه

اگر بخواهیم تعریفی از تلفن همراه داشته باشیم باید بگوییم دستگاهی است برای ارسال و دریافت صدا و تصویر از طریق امواج رادیویی در پهنای وسیع جعرافیایی! منظور از گوشی یا موبایل وسیله ای است که ارتباط بین دارنده دستگاه و سیستم تلفن همراه را برقرار می کند. اولین سری از تلفن همراه در سال 1973 ساخته و عرضه گردید که وزنی حدود 2 کیلوگرم داشت. امروزه دیگر از آن گوشی ها خبری نیست و هم تلفن های همراه سبک تر شده اند و هم کارایی آنها بیشتر شده است که دراین مورد توضیحات مختصری خواهیم داد. البته شرایط تقویت آنتن 3G و 4G نیز امروزه فراهم شده است.

همه چیز در مورد نسل سوم تلفن همراه(3G)

در مسیر بررسی تقویت آنتن 3G و 4G، در ابتدا ما نسل سوم را بررسی می کنیم. نسل سوم شبکه تلفن همراه روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن های همراه می باشد. سیستم 3G بر خلاف نسل های قبل که برای انتقال صدا و اطلاعات بود، شرایط تغییر کرد. در نسل سوم یا 3G سرعت بالا برای انتقال چند رسانه ای را فراهم می سازد و همه چیز در قالب اطلاعات دیجیتال منتقل می شود. در سیستم 3G با توجه به سرعت بالا امکاناتی از قبیل تماس تصویری نیز فراهم می شود. لازم به ذکر است اولین کشوری که از نسل سوم تلفن همراه استفاده کرد کشور ژاپن بود. امروزه نسل چهارم (4G)از این فناوری نیز شروع به فعالیت در شبکه تلفن همراه نموده که در مورد این نسل نیز توضیحاتی خواهیم داد.

تقویت آنتن 3G و 4G – نسل چهارم

نسل چهارم تلفن همراه یا (4G) امروزه جای خود را در صنعت باز کرده است. این نسل از تلفن همراه بر پایه اینترنت و فعالیت های مربوط به آن پایه گذاری شده و مهیا کننده پهنای باند بسیار بالا برای دسترسی به اینترنت و انتقال دیتا در گوشی ها و لپ تاپ های دارای وایرلس می باشد.

تقویت آنتن 3G و 4G

در این دو نسل از تلفن های که بیشتر بر پایه اینترنت می باشد وجود خطوط قوی که به راحتی بتواند این سیستم ها را تحت پوشش قرار دهند ضروری است. به خاطر همین بایستی سیگنال های رادیویی انتقال دهنده تقویت شوند که در مورد آن توضیحاتی خواهیم داد.

اگر دقت کرده باشیم در دنیای الکترو مغناطیس قدرت سیگنال ها مهم ترین اصل در عملکرد خوب یک آنتن محسوب می شود. در دکل های مربوط به تلفن همراه قدرت آنتن را می توان به دو قسمت دریافت و ارسال تقسیم کرد. تقویت آنتن موبایل همراه اول 3G و 4G با این مسیر امکان دارد. قدرت ارسال یک دکل تلفن همراه در اصل تبدیل جریان ورودی به سیگنال های رادیویی در یک جهت مشخص می باشد. یکی از تکنولوژی های جدیدLTE می باشد. این سیستم جدید بر خلاف 3G اطلاعات را به طور همزمان با چند جریان رادیویی مختلف ارسال و دریافت می کند.

به عبارت ساده کاربران باید به ازای هر سیگنال رادیویی از یک آنتن استفاده کنند. مثلا برای استفاده از خدمات 4G یک جریان1×1 شما نیاز به یک آنتن و برای 2× 2نیاز به دو آنتن دارید. همه این ها مستقیم مربوط به اپراتور ارایه دهنده خدمات می باشد. امروزه دستگاه های تقویت آنتن موبایل (بوستر) در اندازه های گوناگون و با کارایی های مختلف می باشد که یکی از پرکاربرد ترین مدل های آن با توان 40dbi می باشد. این مدل با وزن حدود 800 گرم تولید شده است. این آنتن قابلیت پشتیبانی از 3G و4G را دارد و از  پهنای باند83  مگا هرتز و فرکانس. 700 تا 2600 مگاهرتز برخورداراست. تقویت آنتن 3G و 4G با شرایط ویژه ای توسط متخصصان صورت می گیرد.

نکته پایانی

اگر قصد خرید تقویت کننده دارید حتما قبل از خرید مشورت های لازم را از متخصصان این امر بپرسید. در این حالت می توانید بهترین را انتخاب کرده و استفاده کنید.