بررسی دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل

در دنیای پیشرفته امروز استفاده از تجهیزات ارتباطی در هر نقطه و زمانی امکان پذیر است. شما به راحتی می توانید توسط تلفن همراه خود هر لحظه و در هر مکان با هر کس در هر نقطه از کره خاکی ارتباط برقرار کنید. اما برخی مکان ها محدودیت خاص خود را دارند. به خاطر رعایت دیگر افراد سعی می شود ارتباطات محدود شود. مانند رستوران ها، برخی نهادها و ادارات و سینماها. در مقاله پیش رو از وب سایت آمپلی تک در مورد محدودیت استفاده از تلفن همراه در برخی موارد و استفاده از دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل در این مکان ها توضیحاتی خواهیم داد.

برای مسدود کردن خطوط موبایل بایستی چکارکرد؟

همانگونه که قبلا گفته شد در بعضی مکان ها واقعا استفاده از تلفن همراه موجب اذیت و آزار دیگران خواهد شد. مثلا در یک مجلس مذهبی یا تماشای یک فیلم هستید که صدای زنگ تلفن همراه بر روی اعصاب تان خواهد رفت. در چنین مواقعی هیچ کاری ازدست شما بر نمی آید. اما مسئولین محلی که در آن قراردارید قبلا فکر این کاررا کرده اند. برای این کار استفاده دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل مورد نیاز می باشد که در این مورد توضیحاتی خواهیم داد.

تقويت آنتن موبايل در نقاط كور

بهترین اقدام برای این کار ایجاد اختلال در امواج موبایل می باشد.  سیستم کاری تلفن همراه مانند دیگر ارتباطات رادیویی می باشد. تلفن همراه با برقراری ارتباط از طریق اپراتور خود و از طریق آنتن ها(دکل های تلفن همراه) وایستگاه مرکزی کار می کند. همین دکل های تلفن همراه یک شهر را به مناطق کوچک مانند سلول ها تقسیم کرده اند. همین امر باعث می گردد اگر یک استفاده کننده تلفن همراه از یک نقطه به نقطه دیگری از شهر برود، معمولا سیگنالش از آنتنی به آنتن دیگر می رود. در این بین یکی از انواع دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل کاری می کند که امواجی با همان فرکانس ارسال کرده و ارتباط بین تلفن و آنتن مرکزی قطع می گردد.

نحوه کار دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل

این دستگاه با ارسال سیگنال یا همان فرکانس تلفن همراه و انرژی زیاد توانایی آن را دارد که بر تلفن همراه غلبه کند. در واقع سیگنال ارسالی توسط دستگاه محدود کننده سیگنال با دو سیگنال تلفن همراه برخورد کرده و آنها را از کارمی اندازد. دستگاه موبایل به گونه ای طراحی شده است که اگر تداخلی در سیگنال ارسالی یا دریافتی در سطح پایین ایجاد گردد بتوانند انرژی سیگنال خود را افزایش دهند. به همین خاطر دستگاه مسدودکننده باید با تغییرمیزان انرژی سیگنال خود رامطابق با سیگنال موبایل افزایش دهد.

این را به خوبی می دانیم که تلفن های همراه دستگاه هایی دو سویه هستند. به این معنی که از دو فرکانس جداگانه ولی همزمان یکی برای صحبت کردن و یکی برای شنیدن استفاده می کنند. برخی از دستگاه های مسدود کننده فقط توانایی آن را دارند که یکی از این دو فرکانس را مسدود کنند. در نتیجه قطع شدن هر دو فرکانس همراه آن می باشد. بدین معنی که تلفن همراه فریب خورده و فکر می کند سرویسی وجود ندارد. دستگاه هایی که پیچیدگی کمتری دارند تنها بخشی از فرکانس ها را مسدود می کنند. در حالی که دستگاه هایی وجود دارند که در سطح بالاتری این کار(مسدودکردن موبایل)را انجام می دهند. قدرت این را دارند که به یکباره چند نوع از شبکه های تلفن همراه را مسدود می کنند.

قسمت های مختلف دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل

یک مسدود کننده ساده از یک دکمه روشن و خاموش و یک چراغ که نشان می دهد دستگاه روشن یا خاموش است تشکیل شده. اما نوع مجهز تر سوئیچ هایی دارد که مسدود کننده را در فرکانس های مختلف فعال می کند. اجزای مختلف یک مسدود کننده عبارتند از:

  • آنتن: در دستگاه برای ارسال سیگنال از آن استفاده می شود. البته در دستگاه های قدرتمندتر آنتن های بیشتری وجود دارد.
  • مدارها: از کنترل کننده ولتاژها، تنظیم کننده مدارها، تولید کننده سیگنال های پارازیت، تقویت کننده امواج خروجی و منبع تغذیه تشکیل شده است.

کاربرد مسدودکننده ها

دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل کاربرد های بسیاری دارند. اصلی ترین آن ها عبارتند از: قطع ارتباط بین جنایتکاران یا تروریست ها، قطع ارتباط در مناطق نظامی و مکانهایی که استفاده از تلفن همراه خطرناک می باشد. همچنین شرکت های بزرگ برای جلوگیری از جاسوسی و ارسال عکس و فیلم از این مسدود کننده ها استفاده می کنند. در هرحال اگر در مکانی قرار گرفتید که در معرض سیگنال دستگاه های مسدود کننده هستید کافی است جای خود را تغییر دهید و از محدوده مسدود کننده خارج شوید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت آمپلی تک ما به بررسی دستگاه های مسدود کننده امواج موبایل پرداخته ایم. این در حالی است که استفاده از انواع تقویت کننده آنتن مانند تقویت آنتن موبایل خانگی می تواند مزایای زیادی داشت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق مب توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.