انتقال خطوط تلفن

یکی از دغدغه‌هایی که معمولا گریبان مستاجران و یا مالکان هنگام جابجایی را می گیرد جابجایی خطوط تلفن ثابت می باشد. بدین معنی که در چنین مواقعی اگر مخابرات امکانات انتقال و خط آزاد در محل جدید را داشته باشد این امکان انتقال وجود دارد.‌ در غیر این صورت مشکل عدم انتقال وجود خواهد داشت و بایستی به راه های دیگر متوسل شد. در ادامه و در مقاله پیش رو از آمپلی تک در مورد انتقال خطوط تلفن و مشکلات آن توضیحاتی خواهیم داد.

تلفن ثابت چیست؟

تلفن ثابت به سیستم ارتباطی گفته می شود که برقراری ارتباط با آن از طریق سیم مسی انجام می پذیرد. تا قبل از اینکه تلفن همراه پا به عرصه وجود بگذارد از نام تلفن برای این دستگاه استفاده می شد. اما امروزه از تلفن ثابت در کنار تلفن همراه یا موبایل نام برده می شود. در آماری که در سال 2003 از سوی اطلاعات نامه جهان اعلام گردید تعداد خطوط تلفن ثابت در جهان به حدود 1/263 میلیارد رسید. از این میان چین با 350 میلیون خط رتبه اول و ایالات متحده آمریکا با 268 میلیون خط رتبه دوم را دارد. از این رو می توان گفت که انتقال خطوط تلفن نمایان تر از قبل شدند.

 امروزه با پیشرفت علم و اختراع تلفن همراه در خیلی از کشورها تلفن ثابت جزء خط دوم ارتباطی می باشد. تلفن های همراه توانسته اند جایگاه بهتری نسبت به تلفن ثابت داشته باشند. استفاده از تلفن همراه به خاطر مزیت های آن روز به روز افزایش یافته و خیلی سریعتر از آنچه به فکر انسان خطور می کرد فراگیر شد. امروزه تلفن های ثابت محدودیت های خاص خود را دارا هستند. به عنوان مثال پر شدن خطوط در یک منطقه باعث می گردد تا در صورت جابجایی فرد مشکل انتقال خطوط تلفن صورت پذیرد. در ادامه مقاله در مورد این مشکل و راه حل های پیشنهادی توضیح خواهیم داد.

تقویت آنتن موبایل خانگی

روش های انتقال خطوط تلفن ثابت

این انتقال خط ثابت به چند طریق امکان پذیر می باشد. این روش ها عبارتنداز:

انتقال از طریق عادی و سنتی: در این روش بعد از تقاضای شما از مخابرات، به خاطر وجود خط و سیم آزاد بدون هیچ مشکلی این انتقال صورت می پذیرد.   در حقیقت شرکت مخابرات در اولین فرصت این کار را برای شما انجام خواهد داد.

انتقال و جابجابی خط ثابت توافقی

در این روش فردی که قصد جابجایی خط ثابت را دارد با مشترک منطقه جدید به توافق رسیده و تعویض خط صورت می گیرد. این تعویض زیر نظر مخابرات و با توافق این شرکت می باشد. ممکن است در این توافق شماره قبلی نیز جابجا شود. ممکن است طرفین قرارداد از شماره های جدید استفاده کنند.

انتقال خط تلفن بدون نیاز به دایورت

در این روش برای انتقال خطوط ثابت از نقطه ای به نقطه دیگر نیاز به نصب تجهیزات ویپ(Voip) دارید. سیستم های ویپ قادر هستند خطوط تلفن را ازطریق شبکه و یا اینترنت به هر مکان دیگری که احتیاج دارید با کیفیت بالا(HD) منتقل کنند. البته لازم به ذکر است که این ارتباط دوطرفه می باشد و نیاز به پرداخت هیچ هزینه مخابراتی نخواهد بود. برای استفاده از این سیستم (VOIP) کافی است ارتباط اینترنتی یا شبکه ای بین دو محل برقرار باشد. از طریق سیستم ویپ شما می توانید بدون نیاز به دایورتی خطوط تلفن خود را در هر منطقه ای از دنیا پاسخ دهید و یاحتی با آن شماره گیری نمایید.

انتقال خطوط تلفن بدون نیاز به اینترنت

اگر فاصله مبدا تا مقصد زیاد نباشد و در حد چند کیلومتر باشد از طریق نصب تجهیزات رادیویی لازم می توان خطوط را بین دو محل جابجا کرد. در این حالت ارتباط بین خطوط تلفن بدون نیاز به اینترنت و فقط از طریق شبکه وایرلس انجام می گیرد. موقع استفاده از سیستم های ویپ این امکان برای شما فراهم می شود از خطوط تلفنی خود بدون آنکه محل تماس گیرنده مشخص باشد استفاده نمائید. در موقع استفاده از سیستم ویپ شما فقط هزینه اینترنت دو طرفه را پرداخت می کنید و احتیاج به پرداخت هیچ هزینه مخابراتی ندارید. استفاده از سیستم ویپ این مزیت را دارد که شما می توانید از طریق نصب اپلیکیشن مربوطه از طریق تلفن همراه خود خطوط مورد نظر را پاسخ داده و یا با خطوط شماره گیری نمائید. برای استفاده از لیست امکانات، تلفن همراه شما بایستی به شبکه اینترنت متصل باشد.

انتقال خطوط تلفن با دایورت کردن

یکی دیگر از راه های معمول که خیلی مورد استفاده قرار می گیرد دایورت کردن شماره می باشد. برای این روش بدین ترتیب عمل می شود: گوشی خود را برداشته و بدین ترتیب شماره گیری نمائید(ستاره 21 ستاره شماره مورد نظر که می تواند ثابت یا همراه باشد و سپس مربع).

بعد از این مرحله بوق آزاد به نوعی بوق خاص تغییر می کند.

 این بدین معنی است که قابلیت انتقال تماس فعال گردیده است. برای غیر فعال کردن می توانید از (مربع 21 مربع) استفاده کنید. این روش یکی از راه های ساده انتقال خطوط تلفن است.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت آمپلی تک به دلیل اهمیت روش های تقویت آنتن و دستگاه تقویت آنتن، ما موضوعی خاص را بررسی کردیم. در راستای بهبود ارتباط ما روش های انتقال خطوط تلفن را به طور کامل توضیح دادیم. جهت کسب اطلاعات به روز می توانید با متخصصان آمپلی تک در ارتباط باشید.