قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل به چه عواملی بستگی دارد؟

استفاده از امکانات و تجهیزات جدید ارتباطی همه روزه در جامعه بیشتر شده است. استفاده از امکانات تلفن همراه این وسیله را از یک گزینه ارتباطی خاص به یک کامپیوتر جیبی همراه تبدیل کرده که دارای امکاناتی باور نکردنی می باشد. اما همین تلفن همراه ممکن است در برخی موارد برای شما اشکالاتی فراهم کند. مهم ترین آن عدم آنتن دهی می باشد. در مقاله پیش رو از وب سایت آمپلی تک در مورد این مشکل(عدم آنتن دهی) و قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل توضیحاتی خواهیم داد. برای کسب اطلاعات دقیق با متخصصان ما در ارتباط باشید.

تعریف تقویت کننده های موبایل

همانگونه که گفتیم با همه خوبی های تلفن همراه در برخی موارد به مشکل عدم آنتن دهی برخورد می کنیم. در این چنین مواردی وجود تقویت کننده آنتن موبایل ضروری می باشد. از این‌رو قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل نیز اهمیت دارد. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از:

دوری از دکل تلفن همراه

ممکن است که فاصله شما از دکل دور باشد. همین امر باعث ضعیف بودن سیگنال در نتیجه قطع آنتن می گردد.

وجود موانع مانند ساختمان های بلند یا کوه ها و داخل تونل ها این موانع نیز می توانند باعث بروز اختلال و قطع آنتن موبایل گردند. اما برای رفع این مشکل نیز چاره ای وجود دارد که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

برای رفع این مشکل(عدم آنتن دهی) متخصصان دو راه را در نظر گرفته اند:

استفاده از تقویت کننده های صنعتی یا ریپیترها در دکل های تلفن همراه

 این تجهیزات کارشان این است که امواج و سیگنال های دریافتی را گرفته و تقویت کنند. سپس دوباره ان را ارسال می کنند.

تقویت کننده امواج تلفن همراه پرتابل یا خانگی

در محل هایی که آنتن موبایل ضعیف می باشد نصب شده و سیگنال های دریافتی را تقویت و دوباره ارسال می کند. مورد استفاده این دستگاه های تقویت کننده معمولا آپارتمان هایی هستند که در بین ساختمان های بزرگ محاصره شده اند. فروشگاه ها یا مجتمع های تجاری که در زیر زمین ها می باشند. پروژه هایی که خارج از شهر و در مناطق دور افتاده فعالیت می کنند مانند پروژه های راهسازی و غیره. اما این بوستر ها و تقویت کننده ها در انواع مختلف و با کارایی های گوناگون ساخته می شوند. از این رو در ادامه مقاله در مورد قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل و عوامل وابسته به آن صحبت می کنیم.

اساس و عوامل موثر بر قیمت تقویت آنتن موبایل

برای قیمت گذاری دستگاه تقویت کننده موبایل به عوامل زیادی باید دقت کرد. قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل به موارد زیر بستگی دارد:

باند های موبایل بر اساس پوشش مقدار باند های اصلی انجام می شود و توان خروجی و اندازه منطقه تحت پوشش مهم می باشد.

تفاوت هایی که هر تقویت کننده آنتن در مقدار سیگنال های ورودی به دستگاه جهت راه اندازی دارد در قیمت موثر است. چرا که در هر سیستم مقدار سیگنال ورودی جهت راه اندازی اولیه با هم فرق می کنند. در حقیقت مقدار سیگنال اولیه از ان لحاظ مهم می باشد که دستگاه تقویت کننده موبایل در مکان هایی که دارای قدرت کمتر در آنتن دهی در محیط بیرون می باشند استفاده می شود.

در ادامه در مورد دو مولفه مهم دیگر که در قیمت دستگاه تقویت کننده موبایل تاثیر دارد توضیحاتی خواهیم داد. عوامل موثر بر قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل عبارتند از:

توان دستگاه

توان و قدرت دستگاه تقویت کننده موبایل در دو بخش مسیر های(Downlink و Upilnk )با هم فرق داشته و معمولا قدرت آن برحسب گین مفید در دستگاه محاسبه می شود.

گین دستگاه

گین دستگاه به میزان تقویت سیگنال خروجی در مقیاس با سیگنال ورودی گفته می شود. مجموع سیگنال های ورودی  را گین دستگاه می گویند که معمولا 95 الی 105db می باشد. از این رو هر چه بیشتر باشد دریافت و تقویت سیگنال هم بیشتر می شود‌. این گزینه نیز یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل است.

بهترین نوع دستگاه تقویت موبایل و تاثیر بر قیمت

مدل دستگاه تقویت آنتن بر قیمت اثر دارد. پس باید دید که چه مواردی می توانند اثر مثبتی بر قیمت ها داشته باشند. یک دستگاه تقویت کننده موبایل خوب یا ریپیتر از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

آنتن خارجی: در محل مناسب معمولا روی پشت بام و یا خارج از آپارتمان نصب می شود.

دستگاه تقویت کننده یا ریپیتر پرتابل: سیگنال های ورودی از طریق آنتن خارجی وارد دستگاه شده و در همانجا تقویت می شوند.

آنتن داخلی: این آنتن می تواند سیگنال های تقویت شده توسط دستگاه را دریافت و در ساختمان منتشر  کند. بهترین دستگاه تقويت آنتن موبايل در نقاط كور یک سیستم بی سیم می باشد و می تواند به بهترین نحو سیگنال های ورودی گرفته شده را تقویت کند. این گزینه خود یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه تقویت آنتن موبایل است.