تکرار کننده یا ریپیتر موبایل چیست؟

از دیر باز انسان ها در پی یافتن راههایی برای برقراری ارتباط با یکدیگر بودند. تاریخ نشانگر این امر است که بعد از اختراع خط امر ارتباط دچار تحولی عظیم شد. بعد از ارتباط کلامی اختراع خط سرآغازی برای ایجاد ارتباط بین جوامع مختلف گردید. در ادامه در این مقاله از آمپلی تک در ارتباط با تکرار کننده یا ریپیتر موبایل توضیحات مختصری خواهیم داد.

ارتباطات و سیستم ارتباطی

اولین نوع ارتباط را شاید بتوان ارسال پیام های مکتوب از طرف پادشاهان برای حاکمان زیر سلطه خود دانست. این موارد حاوی دستورات حکومتی بود. با افزایش جمعیت و سطح سواد افراد نامه نگاری مرسوم ترین نوع ارتباط بود. حتی می توان از چاپارخانه های عهد هخامنشیان به عنوان پست نام برد. شاید تا یک صد سال قبل نامه تنها روش ارتباطی بود. بعد از انقلاب صنعتی و اختراع تلفن و تلگراف تحولی عظیم در برقراری ارتباط سریع به وقوع پیوست. خصوصا تلفن که به مرور زمان باعث گردید نامه از جایگاه خود نزول و تلفن جای آن را بگیرد. تماس لحظه ای با دورترین نقاط اطلاع رسانی را سریعتر از انچه فکر می شد به کار انداخت. به مرور زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی ارتباطات یک تحول دیگر را به خود دید و آن هم استفاده از تلفن همراه یا موبایل می باشد. در ادامه در ارتباط با تکرار کننده یا ریپیتر موبایل صحبت می کنیم.

ریپیتر تلفن همراه چیست ؟

امروزه تلفن همراه هوشمند بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان شده است. تلفن همراه در سال 1940 اختراع شد. هر چند در اوایل خیلی همراه نبود. اولین مدل این دستگاه ها در تاکسی ها یا وسایل و خودروهای اضطراری مورد استفاده قرار گرفت. شرکت موتورولا اولین شرکتی بود که در سال1973 تلفن همراه را به صورت انبوه تولید کرد که به تلفن همراه نسل صفر معروف شد. امروزه تلفن های نسل چهارم نیز وارد بازار گردیده. استقبال زیاد از این وسیله باعث گردیده که روز به روز مدل های جدید تر با کیفیت و سیستم بهتر وارد بازار گردد. در کنار کیفیت دستگاه بایستی شرکت های پشتیبان نیز امکاناتی را فراهم کنند تا ارتباطات با بهترین کیفیت برقرار گردد. از جمله این موارد می توان به تکرار کننده یا ریپیتر موبایل اشاره داشت.

تکرار کننده یا ریپیتر موبایل  - دکل های تلفن همراه

سیستم تلفن همراه به گونه ای است که سیگنالهای دریافتی و ارسالی توسط دستگاه موبایل به دکل های مربوطه منتقل و از آنجا به سمت مقصد ارسال می گردد. این دکل ها دارای تجهیزاتی هستند که جهت تقویت سیگنالهای دریافتی و ارسالی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این تجهیزات ریپیتر نام دارد. تکرار کننده یا ریپیتر موبایل دارای مزایای بسیار زیادی است.

تکرار کننده یا ریپیتر موبایل چیست؟

تکرار کننده یا ریپیتر موبایل دستگاهی است که برای تقویت آنتن موبایل از آن استفاده می شود. این تجهیزات به صورت صنعتی و نیمه صنعتی در توانهای بالا برای پوشش های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. توان مناسب و مدیریت سیستم تقویت کننده آنتن موبایل با اندروید یکی دیگر ازفعالیت های ریپیتر می باشد.

کاربرد های تکرار کننده یا ریپیتر موبایل

در دنیای امروز جهانی شدن بدین معنی است که شما در شرق کره زمین سوالی را مطرح می کنید و چند ثانیه بعد در دورترین نقطه غرب جواب شما داده می شود. همین امر دنیا را به کوچکی یک دهکده جهانی تبدیل کرده است. امروزه چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیایی زندگی می کنیم که همگی در روابط بهم پیچیده ای به هم گره خورده ایم. امروزه برای انجام امورات خود نیازمند به اتصال به دنیای فراتر از محدوده خود هستیم. این از طریق اینترنت و نسل های پیشرفته آن به همراه رشد و رونق حوزه تکنولوژی اتفاق افتاده است. بنابراین با وجود رشد تکنولوژی تقویت سیگنال ها، تکرار کننده یا ریپیتر موبایل و اینترنت دارای اهمیت ویژه ای می باشد. استفاده از رپیپتر ها باعث تقویت آنتن دهی و در نتیجه اهمیت آن بیشتر خواهد شد. امروزه اغلب کلاس های درس و دانشگاه و آموزشگاهها و بسیاری از کسب و کارها، گالری ها و دیگر مشاغل وابسته به اینترنت با سرعت بالا هستند. البته لازمه آن داشتن آنتنی قوی می باشد چرا که سرعت مهمترین ویژگی آن می باشد.

نکته پایانی

استفاده از تکرار کننده یا ریپیتر موبایل به عنوان تقویت کننده خطوط سیگنالی موبایل کافی نمی باشد. استفاده از اینترنت پرسرعت در کنار این تجهیزات جوابگوی خواسته استفاده کنندگان آن خواهد بود. در این راستا می توانید با متخصصان آمپلی تک اقدام کنید.