تقویت کننده اینترنت موبایل

تقویت اینترنت موبایل توسط دستگاه تقویت آنتن موبایل انجام می شود. در واقع اینترنت موبایل دیتایی می باشد که بر روی فرکانس های استاندارد موبایل مدوله شده است. به صورت ساده تر اینترنت به صورت بی سیم از دکل ها منتشر شده و توسط گوشی هایمان دریافت می گردد. در پروتکل های جدید مانند 3G و 4G اینترنت با پهنای باند بیشتری ارائه می شود. در ادامه و در مقاله پیش رو از آمپلی تک در مورد تقویت کننده اینترنت موبایل توضیحاتی خواهیم داد.

دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل

همانگونه که قبلا هم گفتیم دستگاهی است که می تواند اینترنت موبایل را تقویت کرده و افزایش سرعت دهد. در مورد تقویت اینترنت به همین صورت که در بالا توضیح دادیم انجام می شود. در واقع فرکانس های موبایل در سرتاسر دنیا استاندارد می باشد که توسط کشورهای مختلف به بازه های مختلف تقسیم بندی شده و در اختیار اپراتورهای تلفن همراه قرار می گیرد. تقسیم بندی این بازه های فرکانسی توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی انجام می شود.

تقویت کننده اینترنت موبایل همانند تقویت اینترنت موبایل اپراتورها که هر دو بخشی از‌ بازه های استاندارد فرکانس های موبایل را در اختیار دارند با یک استاندارد جهانی انجام می گردد. این را نیز یادآوری کنیم که دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل سه باند می تواند تمام اپراتور ها را تقویت کند. اگر بخواهیم تنها یک اپراتور را تقویت کنیم باید از تجهیزاتی استفاده کنیم که بخشی از این بازه فرکانسی که متعلق به امراتور خاص است را فیلتر کند.

استفاده ازتقویت کننده اینترنت موبایل

در سال های اخیر استفاده از اینترنت و موبایل های هوشمند افزایش فراوانی داشته است. استفاده کاربران برای دسترسی در فضای مجازی یا مدیریت کارهای روزانه و غیره باعث شده روزانه ساعاتی را در اینترنت سپری کنند. این عملیات زمانی صورت می گیرد که کاربران مشکلی از لحاظ اینترنت موبایل خود نداشته باشند.

 اما در بعضی مکانها به دلیل ساختار بیرونی، در نقطه کور و دور از (BTS) ساخته شده اند یا از دسترس عموم دور می باشد. تقویت آنتن موبایل روشی نوین در برطرف کردن این مشکل است که این دستگاه آنتن رادیویی و سیگنال های تلفن همراه را تقویت می کند.

مزایای استفاده از تقویت کننده اینترنت موبایل

دستگاه تقویت کننده اینترنت موبایل و همچنین آنتن دهی مزایای زیادی دارد. این ‌مزیت ها عبارتند از:

  • افزایش یا تقویت اینترنت موبایل 3G و 4g
  • تقویت آنتن موبایل در خانه یا فروشگاه ها یا زیرزمین در نتیجه اینترنت بهتر
  • پوشش آنتن دهی در نقاط کور
  • افزایش کیفیت مکالمه و ارسال پیامک همچنین ارسال پیام های اینترنتی
  • تقویت آنتن دهی در روستاها و نقاط خارج و دور از شهر

انتخاب بهترین دستگاه برای تقویت اینترنت موبایل

برای انتخاب دستگاه های تقویت آنتن موبایل خانگی باید به میزان متراژ آنتن دهی و نیازهای خودتان از قبیل اینترنت یا کیفیت مکالمه توجه کنیم. نکته مهمی که اینجا مطرح می شود این است که تقویت اینترنت موبایل با دستگاه های تقویت آنتن تلفن همراه امکان پذیر است.

شما با نصب این دستگاه علاوه بر افزایش آنتن دهی تلفن همراه اینترنت 4G را نیز تقویت می کنید. همچنین شما با نصب دستگاه تقویت کننده اینترنت موبایل می توانید اینترنت3G و 5G را نیز ساپورت کنید. یکی دیگر از مزیت های تقویت اینترنت موبایل 4G و 5G در خانه جا به جایی و در دسترس بودن اینترنت در هر زمان و مکانی از خانه که به آن نیاز داریم می باشد. در مکان های شهری به دلیل فراوانی دکل های مخابراتی می توانیم با سهولت بیشتری به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشیم. نکته مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد تناسب ساپورت کردن سرعت گوشی مان با سرعت ارایه شده توسط اپراتور می باشد. هر چه قدر هم تلفن همراه ما با تکنولوژی جدیدتری ساخته شده باشد و سرعت بالاتری به لحاظ اینترنت ارائه دهد قابلیت استفاده از اینترنت پر سرعت تری را دارد.

سخن آخر

سرویس های ارائه شده به صورت موبایل و به صورت همراه در بعضی از نقاط شهری و برون شهری امکان پذیر نمی باشد. استفاده از دستگاه تقویت کننده موبایل و همان تقویت کننده اینترنت موبایل راهکاری اساسی است. در این روش متخصصان با بررسی فرکانس های ارائه شده توسط اپراتور،  فرکانس مورد نظر را یافته و تن را توسط تجهیزات تولید شده در این مجموعه تقویت می کنند. مطلبی که ما در این مقاله از آمپلی تک بررسی کردیم، نگاهی به رفع مشکلات اینترنت موبایل داشت.